CECHY SYMBOLI

Krótko mówiąc wyobrażenia mają wszystkie ce­chy symboli. Gdyby były słabymi doświadczenia­mi zmysłowymi, pomieszałyby nam porządek na­tury. Na szczęście nie bierzemy ich normalnie w dobrej wierze za wrażenia, lecz kierujemy uwagę jedynie na ich zdolność znaczenia rzeczy, po­nieważ są wyobrażeniami rzeczy — sym­bolami, poprzez które rzeczy pojmujemy, pamię­tamy, rozważamy, nie stykając się z nimi. Najlepszą gwarancją zasadniczo symbolicznej funkcji wyobrażeń jest ich skłonność do prze­kształcania się w metafory. Potrafią one nie tylko konotować rzeczy, z których nasze doświadczenie zmysłowe pierwotnie je wywiodło, i być może dro­gą asocjacji kontekst, z jakiego zostały wywie­dzione (tak jak np. widok dzwonka może wywołać w nas myśl o „bim-bam”, ale również i o obiedzie), lecz równie łatwo „znaczą” rzeczy, które z ich pierwotnymi znaczeniami łączy tylko analogia logiczna.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj! Mam na imię Anna i prowadzę bloga o tematyce finansowej- jest do dla mnie forma podzielenia się wiedzy którą przez lata zdobywałam podczas studiów i w pracy zawodowej. Mam nadzieję, że to co tutaj zamieszczam przypadnie Ci do gustu i zostaniesz ze mną na tym blogu na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.