KONCENTRACJA FUNKCJI

Co więcej, tę pierwotnie niepraktyczną albo, lepiej, konceptualną funkcję mowy potwierdza fakt, że wszelkie próby nauczenia małp czy nie­mych „dzikich dzieci” mówienia metodą skło­nienia ich do proszenia o coś nie powiodły się; natomiast wszystkie przypadki, kiedy jednostkom, czy to małpom, czy ludziom, w trudnych okolicz­nościach świtało, na czym polega użycie języka, były niezależne od praktycznego zastosowania słowa w danej chwili. Relację Heleny Keller już cytowałam (s. 121); po wszystkich próbach nau­czycielki podczas regularnych codziennych lekcji, aby nauczyć dziecko użycia słów takich jak „fili­żanka” i „lalka” w celu otrzymania denotowanych przedmiotów, nagle objawiło się Helenie znaczenie słowa „woda” — nie wtedy, kiedy po­trzebowała wody, lecz kiedy strumień wody po­lał jej rękę.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj! Mam na imię Anna i prowadzę bloga o tematyce finansowej- jest do dla mnie forma podzielenia się wiedzy którą przez lata zdobywałam podczas studiów i w pracy zawodowej. Mam nadzieję, że to co tutaj zamieszczam przypadnie Ci do gustu i zostaniesz ze mną na tym blogu na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.